„Mým posláním je podporovat děti na cestě k sobě samým a provázet rodiče na cestě k vědomému rodičovství.“
Vystudovala jsem speciální pedagogiku. Při studiu na vysoké škole jsem pracovala jako učitelka v mateřské škole, kde mě naplňovala práce s dětmi předškolního věku. Nabíjela mě jejich každodenní bezprostřednost a naplno prožívaná přítomnost.
Každý den s dětmi byl plný radosti, smíchu, hravosti, ale také vzteku, pláče a křiku. Děti do 6 let jsou často silně ovládány svými emocemi. Tehdy jsem začala vnímat, jak důležité je, aby měly průvodce, který je bezpečně provede prožíváním těchto emocí.

V té době jsem rovněž dokončovala magisterské studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ a od nového školního roku jsem začala učit na základní škole. I když mě učení na 1. stupni velmi bavilo, po nějaké době praxe mi školský systém, jak ho známe, přestal dávat smysl. Bylo to o neustálém hodnocení a velkém důrazu na výkon.
Chyběl mi prostor pro sdílení, naslouchání, možnost provázet děti prožíváním emocí, spolubytí. Jedna třídnická hodina týdně, kde bylo možné s dětmi komunikovat do hloubky opravdu nestačí. Nebyla jsem ”na jedné lodi s rodiči.” Chyběl prostor pro komunikaci svých potřeb a očekávání, nastavení spolupráce.
Byla jsem unavená, vyčerpaná a frustrovaná. Po 7 letech ve státním školství jsem se rozhodla odejít.
Začala jsem se ještě hlouběji vzdělávat v tématech respektující komunikace, partnerského přístupu k dětem a práce s emocemi.
Pochopila jsem, že pro skutečný posun je potřebné vnímat a cítít vlastní emoce, uvidět staré a nefunkční vzorce chování, které často předáváme dětem.
Naučit se s těmito vzorci a emocemi pracovat, a v laskavosti a respektu tyto dovednosti předávat dál.

Na základě svých mnohaletých zkušeností práce ze školství a podpory stovek rodin, jsem vytvořila projekt, kde podporuji rodiče v partnerském přístupu k dětem, používání respektující komunikace a popisného jazyka.
Děti vedu k rozpoznávání, pojmenovávání a vědomé práci se svými emocemi.
Věřím, že cesta ke vzájemné úctě a respektu vede skrze pochopení vlastních emocí a otevřenou, respektující komunikaci.
Těším se na spolupráci.
Tereza

Možné formy spolupráce
Studijní a pracovní zkušenosti
Vzdělání
Dolnoslezská vysoká škola, Wroclaw, Speciální pedagogika – učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Mgr.)
Univerzita Jana Amose Komenského, Praha, Speciální pedagogika – vychovatelství (Bc.)
Roční kurz – Základy společenských věd – Psychologie
Absolvované kurzy
Kids skills – kreativní koučování dětí
Využití herního pískoviště v diagnostice, poradenství a terapii
Storytelling – možnosti techniky vyprávění příběhu v pedagogické praxi
Emoce a jejich stabilita
Komunikace s rodiči
Metodika socio-emočního rozvoje předškolních dětí ,,dobrý začátek“
Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě
Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním
Pracovní zkušenosti
Speciální pedagog a konzultant pro rodiče v inovativní škole
Vedoucí učitelka v Montessori MŠ
Učitelka na 1.stupni ZŠ
Učitelka v MŠ – předškolní třída
Asistentka pedagoga v MŠ
terezablaha.cz
Průvodkyně rodičů na cestě k vědomému rodičovství.
Ukazuji rodičům cestu partnerského přístupu k dětem a respektující komunikace.
Podporuji děti na cestě k objevení jejich darů cestou kreativního koučování.
„Díky spolupráci s Vámi jsem našla nové způsoby, jak lépe rozumět svému dítěti i sobě. Naše vztahy se výrazně zlepšily, a to nejen doma, ale i ve škole. Děkujeme za laskavý přístup a praktické rady, které nám opravdu fungují.“
Jana M.
V případě jakýchkoliv dotazů mne neváhejte kontaktovat
Věřím, že mé poslání spočívá v budování úspěšné výchovy prostřednictvím komunikace. Klíčovým prvkem je naslouchání dětem, respektování jejich emocí a potřeb. Současně je důležité předávat hodnoty a morální principy, které budou dětem sloužit jako vodítko ve světě plném výzev. Základem mé výchovy je rovnost a vzájemný respekt, aby se děti cítily bezpečně a měly prostor pro svůj osobní rozvoj.
Pro aktualizace z mého pracovního života, úspěchů a všeho okolo je zde odkaz na můj instagram:
https://www.instagram.com/tereza.blaha_vedomekdetem/