Něco o mně
Jmenuji se Tereza.
Jsem snílek.
Svobodná duše s hlavou v oblacích a nohama nejraději od písku.
Věřím, že...
... cesta ke vzájemné úctě a respektu
vede skrze pochopení vlastních emocí a otevřenou,
respektující komunikaci.
Vystudovala jsem speciální pedagogiku se zaměřením na učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Po vysoké škole jsem pracovala jako učitelka v mateřské škole. Práce s dětmi předškolního věku mě naplňovala. Nabíjela mě jejich každodenní bezprostřednost a naplno prožívaná přítomnost.
Každý den s dětmi byl naplněný radostí, smíchem, hravostí, ale také vztekem, pláčem a křikem. Děti do 6 let jsou ovládané svými emocemi a tehdy jsem začínala vnímat, že děti potřebují v dospělém člověku cítit průvodce, který je bezpečně provede prožíváním jejich emocí.
Začala jsem se zajímat o témata respektující komunikace a práce s emocemi. V té době jsem rovněž dokončovala magisterské studium učitelství pro 1. stupeň a od nového školního roku jsem nastoupila jako učitelka na 1. stupni ZŠ.
V té době mě učení na základní škole velmi bavilo, nicméně po nějaké době praxe mi školský systém, tak jak ho známe, přestával dávat smysl. Samé hodnocení a velký důraz na výkon.
Tady mi chyběl prostor pro sdílení, naslouchání, možnost provádět děti naplno prožíváním emocí, učení se otevřené a respektující komunikaci. Jedna hodina týdně, kde byl prostor s dětmi komunikovat více do hloubky. To vážně nestačí.
Pochopila jsem, že je potřeba pochopit vlastní emoce, uvidět staré a nefunkční vzorce chování, ze kterých vycházíme a které předáváme dětem. Naučit se s těmito vzorci a emocemi zacházet a v laskavosti a respektu tyto dovednosti předávat dětem.
A s tímto Vám mohu pomoci 🙂
Vzdělání
Dolnoslezská vysoká škola Wroclaw Speciální pedagogika - učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Mgr.)
Univerzita Jana Amose Komenského, Praha Speciální pedagogika - vychovatelství (Bc.)
Roční kurz – Základy společenských věd – Psychologie
Absolvované kurzy
Emoce a jejich stabilita
Komunikace s rodiči
Metodika socio-emočního rozvoje předškolních dětí ,,dobrý začátek“
Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě
Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním