Něco o mně

Jmenuji se Tereza.

Jsem snílek.

Svobodná duše s hlavou v oblacích a nohama nejraději od písku.

Věřím, že...

... cesta ke vzájemné úctě a respektu

vede skrze pochopení vlastních emocí a otevřenou,

respektující komunikaci.

Vystudovala jsem speciální pedagogiku se zaměřením na učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

Po vysoké škole jsem pracovala jako učitelka v mateřské škole. Práce s dětmi předškolního věku mě naplňovala. Nabíjela mě jejich každodenní bezprostřednost a naplno prožívaná přítomnost.

Každý den s dětmi byl naplněný radostí, smíchem, hravostí, ale také vztekem, pláčem a křikem. Děti do 6 let jsou ovládané svými emocemi a tehdy jsem začínala vnímat, že děti potřebují v dospělém člověku cítit průvodce, který je bezpečně provede prožíváním jejich emocí.

Začala jsem se zajímat o témata respektující komunikacepráce s emocemi. V té době jsem rovněž dokončovala magisterské studium učitelství pro 1. stupeň a od nového školního roku jsem nastoupila jako učitelka na 1. stupni ZŠ.

V té době mě učení na základní škole velmi bavilo, nicméně po nějaké době praxe mi školský systém, tak jak ho známe, přestával dávat smysl. Samé hodnocení a velký důraz na výkon.

Tady mi chyběl prostor pro sdílení, naslouchání, možnost provádět děti naplno prožíváním emocí, učení se otevřené a respektující komunikaci. Jedna hodina týdně, kde byl prostor s dětmi komunikovat více do hloubky. To vážně nestačí.

Pochopila jsem, že je potřeba pochopit vlastní emoce, uvidět staré a nefunkční vzorce chování, ze kterých vycházíme a které předáváme dětem. Naučit se s těmito vzorci a emocemi zacházet a v laskavosti a respektu tyto dovednosti předávat dětem.

A s tímto Vám mohu pomoci 🙂

Vzdělání

Dolnoslezská vysoká škola Wroclaw Speciální pedagogika - učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Mgr.)

Univerzita Jana Amose Komenského, Praha Speciální pedagogika - vychovatelství (Bc.)

Roční kurz – Základy společenských věd – Psychologie

 

Absolvované kurzy

Emoce a jejich stabilita

Komunikace s rodiči

Metodika socio-emočního rozvoje předškolních dětí ,,dobrý začátek“

Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě

Hyperaktivní dítě a dítě s hraničním chováním